Kaja Teržan

Foto: Gregor Rozman

Kaja Teržan, rojena 1986, je odraščala v Škofji Loki in Solni na Švedskem. Študij umetnostne zgodovine in sociologije na Filozofski fakulteti v Ljubljani je predhodno prekinila in se preusmerila na širše področje sodobno-plesne performativne prakse. Leta 2015 je pri Centru za slovensko književnost, v zbirki Aleph, izšel njen pesniški prvenec Delta, ki je bil tudi nominiran za Veronikino nagrado 2016. Prav tako leta 2015 pa se je s performansom Delta, ki zajema zajeten delež pesmi iz omenjene zbirke, uvrstila na mednarodni bienale mladih umetnikov Mediterranea v Milanu. Leta 2016 se ji je pri tem projektu pridružila še pianistka Manca Udovič. Udeležila se je številnih branj v državi, kjer je predstavljala svojo poezijo, to pa je javnosti približala tudi v tujini, saj je sodelovala pri literarnih projektih v Berlinu, na Dunaju, v Granadi in v Stockholmu. Konec leta 2018 je, ponovno v zbirki Aleph, izšla njena druga pesniška zbirka Krog


Aljaž Koprivnikar o zbirki Krog (CSK Ljubljana, 2018): “Že v svojem prvencu Delta je Kaja Teržan svojo avtorsko govorico  koreografijo lirskega jaza in njegovim prehajanjem v pesniški jezik. Gibanje kot eden izmed prepoznavnih elementov pesniške izgradnje pri tem ostaja pomemben tudi v drugi pesniški zbirki, naslovljeni Krog, ki dobro nadgrajuje dosedanjo pesničino ustvarjalno pot. Krog ne zgolj kot naslov temveč tudi kot metafora namreč označuje krožno pretakanje in prepletanje tokratnih pesmi, ki se v eksistencialno stiski prepleta znotraj in zunaj pesniškega subjekta – opazovalke, od nostalgične preteklosti do aktualne družbene problematike sodobnosti, od območja narave do medosebnih odnosov, od intime do večnih življenjskih vprašanj. Večji del prozne pesmi oziroma besedila z daljšim obsegom s samoizpraševanjem subjekta nadaljujejo z nekaterimi tematikami, ki jih je Teržan izpostavila že v svojem prvencu, a tokrat še bolj na nož, s svojem nenehnem kroženjem zarežejo v tokratnega bralca.”